Moving Services for Seniors

Moving Services for Seniors in Lucerne, Zug and All of Central Switzerland

 

Relocating as a senior? Many seniors and their relatives encounter this challenge for a variety of reasons. It is common to have questions like these:

 

  • Are there sufficient resources available to deal with the strenuous process of moving?
  • What to do with objects which cannot be taken to the new residence but are too precious not to keep?
  • Who will disassemble and reassemble the furniture?
  • Who will dispose of objects which are no longer needed?
  • Who will handle the paperwork associated with the relocation?

 

Let us start off with an encouraging answer: you do not need to overcome the challenge of moving on your own. We specialise in actively supporting seniors and their relatives. Your wish is our command: we ensure with great care a trouble-free relocation and offer a comprehensive range of services, all from a single source. To get your successful relocation going, we offer a free consultation on site.

 

Our Moving Services

  • Organization of the entire move, from A to Z
  • Installation work done by professional craftsmen
  • Final cleaning of the previous residence, including handover to the landlord
  • Complete household clearance including professional disposal
  • Storage of furniture in the largest furniture storehouse in Central Switzerland
  • Personal chauffeuring services
  • Assistance in interior planning of the new residence
  • Registration and deregistration of your residence with public authorities
  • Notification of phone and television providers about your change of residence
  • Redirection of your mail
  • Handling of address changes
  • Etc.

We will gladly offer you individual counselling and adjust to your personal needs. Together we determine the necessary arrangements and develop an offer tailored to you.

We are looking forward to you contacting us either by phone (+41 41 360 60 00) or by email .

Alternatively, you can send us a non-binding request using our online enquiry form. We will contact you to clarify the details.                                                              

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  • Hilfe bei der Einrichtungsplanung am neuen Wohnsitz
  • persönlicher Fahrdienst
  • Ab- und Anmelden Ihres Wohnsitzes bei den Behörden
  • Unmeldung Ihres Telefon- oder Fernsehanschlusses
  • Umleitung Ihrer Post
  • Adressänderung für Ihren Arzt und der AHV Ausgleichskasse
  • professioneller Handwerker-Service für alle Installationsarbeiten
  • Endreinigung am alten Wohnort (auch Übergabe an den Vermieter der alten Wohnung)
  • Möbeleinlagerung im grössten Möbellagerhaus der Zentralschweiz
  • Komplette Haushaltsauflösungen inklusive fachgerechte Entsorgung
  • Kostenlose Beratung bei Ihnen vor Ort

Nutzen Sie Ihren Umzug dazu, sich Gedanken darüber zu machen, was Sie zukünftig noch brauchen und was Sie lieber verschenken oder entsorgen möchten. Sie entlasten damit nicht nur sich selbst, sondern auch die Kosten Ihres Umzugs, respektive den Bedarf Ihres Lagervolumens.

Wir beraten Sie gerne individuell und auf Ihre Bedürfnisse abgestimmt. Gemeinsam mit Ihnen bestimmen wir die notwendigen Massnahmen und unterbreiten Ihnen ein auf Sie zugeschnittenes Angebot.

Wir freuen uns auf Ihre Anfrage, per Telefon 041 360 60 00 oder per Mail an info[at]gmuer-transport.ch.

Alternativ dazu können Sie für Ihre unverbindliche Anfrage auch unser Online-Offertformular benutzen. Wir setzen uns für die Detailabklärung mit Ihnen in Verbindung.

Zum Offertformular

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